torsdag 6. oktober 2016

September: en måned full av kontraster



1. Årets første høstmåned ble en sensommermåned. Avokadosteinene begynte endelig å spire, og maten var kortreist. Det var travelt på jobb, men vi tok oss tid til å bremse, nyte og føle underveis. Uten detaljene blir helheten borte. 









2. Vi feiret at tiden går, dro på arrangementer, nøt høstdager og kom for alvor inn i arbeidsrytmen igjen. 









3. Det var fortsatt mye godt sollys å ta av, og vi ladet energi. Det var mye hverdag, og ganske mange gode unnskyldninger for å strø litt glitter over den. 









4. Jeg gledet meg over rosa salt, å få flere bilder opp på veggene, en slags orden på TV-stua, og nydelige, gylne høstmorgener. 










5. Plutselig gikk det slag i slag: En sjelden, men velkommen gjest. Lystig lag sammen med gode venner. Rydde, ordne, rydde litt til. Nyte avskjedsgave fra elleveåringen. Noe lå i lufta...










6. Avreise. Kiel. Tysk og etter hvert polsk landskap. Vi var endelig på vei, elevene mine og jeg. 









7. Hotelliv i Polen. 









8. Auschwitz I og II. Tidsvitneberetning i delikate omgivelser. Middag i stille ettertanke. Kontraster. Tungt, men viktig.


...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)