lørdag 30. september 2017

September på Instagram: mye her, litt der



1. September foregikk i nærområdet. Den handlet om hjemmet, om små utflukter i bil, om hverdagen. 






2. Måneden startet med bursdagkake, der jeg i mitt siste år som tredveåring fikk servert en ekte barnebursdag. A girl like you av Edwyn Collins var gjenganger på radioen, og minte om at jeg ikke alltid har vært snart førti. Vi luntet inn i skogens myke fang, og lette etter tyttebær. Og på loppemarked lette vi etter noe vi ikke visste hva var før vi fikk øye på det. 






3. Vi satte oss i bilen og kjørte til stadig nye fotballbaner. Jeg kjøpte rammer som gjorde meg glad en dag jeg allerede var litt ekstra glad. Tekoppstatistikken steg i været, i takt med at temperaturen sank utenfor. Jeg gikk forbi en ved første øyekast kitschy krukke, fortsatte å tenke på den, for så å returnere.  Jeg falt for den, og nå gjør den meg varm hver gang jeg ser på den. 








4. Flere og flere av kreftene mine kom tilbake etter å ha ligget i dvale. Jeg drakk kaffe i solveggen hos mamma, og dro hjem igjen med favnen full av plommer. Vi testet ut bursdagsgava mi, og kunne konstatere at ekstra store vaffelplater er ekstra godt. 







5. Høsten kom med ønske om forandringer, og små planer har tatt form. Jeg har gått med fargerike strømper og tråkket i løv, bare fordi det gir en så god følelse. Uker har gått, og helger har kommet, og alle hverdagsrutiner er godt i gjenge igjen etter sommerferien. 







6. Fotooppdrag i bryllup har tvunget meg ut av komfortsonen på en sunn måte. Høsten har bydd på flere andre utfordringer også, men alt har blitt så mye bedre enn jeg hadde fryktet i forkant. Jeg føler meg mer sårbar, men også klokere. Og akkurat nå: veldig glad for den nye fargeklatten som har flytta inn til oss. Den må man jo bare bli lykkelig av. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)