lørdag 9. juni 2018

Sommerloppis


Midt i varmen minnet denne meg om høst, og kosen det er om å gjøre å ta med seg inn i den neste årstiden. 






Jeg plukket med meg noen bilder av kvinner i ulike situasjoner. Skjøre og sterke på samme tid. Akkurat sånn som virkeligheten er.








Det blir aldri nok blomsterpotter, og akkurat denne hvite, rene typen dukker ofte opp på loppemarkeder og bruktbutikker. Jeg begynner etter hvert å få meg en fin liten samling av dem. 






Jeg elsker mønster i glass, og den bittelille vasen rommer akkurat noen av sommerens minste markblomster. Ugla sjarmerte meg med glimtet i øyet, og lysestaken brakte meg rett tilbake til barndommen og Brødrene Dals jakt på spektralsteinene. 






Runde former og det figurative er i trendbildet, og da jeg kom over denne vasen, tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på å være moderne. Den gjør seg veldig med en enkel markblomst i, og kommer nok til å passe fint sammen med alt her hjemme som ikke er fullt så moderne. 





Det er litt overflod av telysholdere og lysestaker hjemme hos oss, men det jadegrønne og liljeaktige ble for mye å stå imot. 






Den rosa damevasen viste seg å være et aldri så lite samleobjekt, og den solide, vesle skåla er perfekt for sommerens småsnacks. 






Denne lille bollen fikk meg til å falle i staver. Framover kommer jeg til å bruke den til kaffekopper jeg har brukt litt ekstra tid på å tilberede. 





Det litt grove og rustikke trakk meg til seg. Nå ser jeg for meg sommermåltider utendørs, inspirert av Middelhavslandenes kjøkken. 






Jeg sirklet mange ganger rundt tekanna som hadde skår i tuten og manglet lokket sitt. Til slutt forbarmet jeg meg over den -siden ingen andre så ut til å ville gjøre det. Da jeg like etter fant en Penttikkopp, var det nok karmaen som takket meg...







Det er så frodig ute (enn så lenge), at jeg konstant kjenner på lysten til å plukke med meg buketter fra grøftekanten. Kanskje var det derfor jeg plukket med meg enda et par vaser før jeg ga meg. 


...

Prisen for moroa? Omtrent 200 kroner...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)