torsdag 31. januar 2019

Instagramjanuar 2019: ventetid


1. Det nye året kommer til å bli annerledesåret. Foreløpig går vi bare og venter på at alt 2019 er ladet med skal slippe fri. 







2. Så fort lommeboka tillot det etter jul, dro vi på IKEA for å forberede redebygging. Vel hjemme handlet det om å forte seg sakte. Tilpasse tempoet, stoppe opp underveis, ta vare på pusterommene. 








3. Med redebyggingen fulgte et behov for å skape orden, sortere, rense ut. Flere rom gjennomgikk små endringer for å få til dette. Vi sendte E på sitt første nyttårsball, og håpet på at premieren skulle skape varig gode minner. 







4. Ute snødde det uten stopp, og verden ble lysere og lysere. Vi tok vare på helgerutinene, og vi tok imot gjester. Midt i all hverdagen var det plutselig tid for permisjon. 







5. Dagene ble helt mine egne, og jeg kunne fylle dem med akkurat det jeg ville. 







6. Jeg tok opp kampen mot støvet, vasket og brettet barnetøy, leste magasiner mens jeg tok meg god tid til å lunsje, og stelte så godt jeg kunne med det grønne. 







7. Jeg nøt å være hjemme mens januarlyset kom på besøk gjennom vinduene. Men jeg satt ikke lenge stille; jeg måtte bli ferdig med en hel rekke prosjekter. Babyklærne kom på plass i skapet, stellebordet ble organisert, barnerommet er mer ferdig enn det var for noen uker siden, og det er redd opp til den lille ved siden av oss. 







8. Nå som vi er i ferd med å entre februar, kommer vi også til terminmåneden min. Måneden da ventetiden er over, og annerledesåret 2019 begynner for alvor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)