mandag 4. november 2019

En søndag i november


Jeg brukte morgenen til å få klar november måned i bullet journalen min. En hobby E fikk meg med på, og som viste seg å passe meg aldeles perfekt. Nå får jeg lekt med kreativiteten min, og skaper samtidig rom for å registrere små og store ting i hverdagen. Det er greit å ha litt hjelp når man er i ammetåke og dagene glir litt over i hverandre. 







Mens det fortsatt var morgen, koste vi oss med å lytte til historiene om folk og røvere i Kardemommeby. Nostalgisk for meg, et nytt møte for lille D. 





Søndag betyr god tid til lunsj. Vi dekket på med det vi hadde, og lot resten av dagen vente.






E er konfirmant i år, noe som betyr at enkelte søndager skal brukes til forberedelser. Denne søndagen var det allehelgensdag, og hun skulle være ministrant. Hun hadde nok litt sommerfugler i magen i forkant, men det ble en fin opplevelse.






På vei hjem la vi inn ei ekstra sløyfe, og fikk oss dermed en søndagstur i samme sleng. 





Så samlet vi oss rundt et måltid igjen. Kyllingsalat og pappa pomodoro var et passelig lett måltid etter helgens utskeielser. 






På denne tiden av året er det lett å bli litt døsig etter middag. Dagslyset trekker seg stille tilbake, og kveldsskumringen pakker seg rundt husveggene. Da er det lite som kan konkurrere med lukta av nykverna kaffebønner og lyden av trakteren som pålitelig drypper seg ferdig. Ettermiddagskaffen forlenget dagen enda noen timer. 






Etter litt forefallende husarbeid, var det plutselig kveld for små babyer. D ville spise selv, og sånn ble det. Da passet det godt at det var badedag, og at alle grøtrester forsvant i sluket før leggetid. 








Og med reint sengetøy sov både store og små ekstra godt den natta. Nå er vi best mulig preppet for den nye uka. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)