tirsdag 31. desember 2013

Instagram i desember

Det blir en del oppsummering nå som alle tråder er i ferd med å samles. Her kommer min oppsummering av desember på instagram.







1. Det var en gang en desembermåned som kom litt brått på... 
Men det ble jul i år også. Selv om jeg var sikker på at det ikke var mulig å komme i mål i rett tid. Jeg rakk til og med å  male gulvet i TV-stua (men måtte innse at jeg ikke hadde tid til å sy nye putetrekk halv fem natt til 24. desember)..!


2. Det ble tid til litt juleverksted innimellom.


3. Jeg begynte å pynte til jul da adventstida begynte. Det ble fort tydelig at det kom til å bli litt utradisjonelle fargekombinasjoner i år. Neonrosa fikk leve side om side med klassisk julerødt og pasteller. 


4. Det ble tid til å bake lussekatter også. I motsetning til tidligere år, var de populære, og jeg slapp å gomse i meg alt alene (med en stadig voksende dårlig samvittighet).


5.Vi smalt til med julegaveshopping i Oslo 21. desember. Før det var lite gjort, og som en konsekvens av det, var stressnivået mitt  skyhøyt. Å legge videre slagplaner, fylle på med energi og bare puste litt måtte vi likevel ta oss tid til. Pause...


6. I Oslo fikk vi også besøkt svogeren min, og jeg falt i staver over den flotte leiligheten hans. Interiørhimmel med enorm personlighet. Og svoger med fantastisk stilsans.


7. Jeg følte meg umiddelbart hjemme. Noen plasser har bare god atmosfære...


8. På lillejulaften var det tradisjonen tro risgrøt med mandel. Åtteåringen trakk det lengste strået, og stakk av med marsipangrisen. Det har også blitt en tradisjon...


9. Julemorgen. Tenne lys, og kose seg med en lang julefrokost (før man plutselig må springe så man rekker å få med seg Tre nøtter til Askepott...).


10. Pyntet og full av forventninger. Hva ligger under treet i år, mon tro..?


11. Jeg er superfornøyd med hva som lå under treet. Nå gleder jeg meg bare til å få tatt alt i bruk, enten det nå involverer å oppgradere interiøret litt eller synke ned i en stol med ei god bok. 


12. Desember har gått fort, og noe ble gjort med harelabb. Men når tida var inne, fant vi juleroa. 
Og er det ikke blitt tomt i kjøleskapet, så sitter de der og spiser enda. Snipp, snapp, snute...


1 kommentar:

  1. Godt nytt år til deg og dine. (",)
    Jeg ser fram til å følge deg også i 2014.

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)