tirsdag 29. april 2014

Pinterest -Inspiration every day


Jeg har et board på Pinterest jeg har kalt Inspiration every day










Der har jeg samlet bilder som jeg ikke vet helt hvor hører hjemme, men som vekker noe i meg. Det kan være et bilde som får meg til å tenke på soltørkede klær om sommeren, om lukta som er ekstra ren, om tekstiler som er ekstra myke. 










Eller det kan være bilder som appellerer til jenta i meg som aldri blir voksen. Og som synes at man ikke helt kan legge fra seg tanken om at enhjørninger finnes (jeg har i alle fall ikke lyst til å bli så fornuftig at jeg totalt avviser ideen...). 











Av og til tenker jeg at jeg er født litt for seint. Jeg liker estetikken fra 50-, 60- og 70-tallet, og kan la meg fengsle av kornete bilder i svart/hvitt fra forgangne tiår. Jeg blir kanskje aldri et barn av 60-tallet, men jeg har i alle fall vinylplater fra den tiden...











Jeg leser sjelden på senga, men alle bildene av myke sokker, store tekopper og hvitt sengetøy gjør at jeg nesten får lyst til å prøve litt hardere. Det ser rett og slett ut som den konteksten kan være med på å løfte litteraturen til nye høyder..! ;)










Noen bilder sier så mye, og treffer så godt. Jeg er glad i ord, men der de går omveien om intellektet, treffer de riktige bildene rett i hjertet. Eller magen.

Besøk gjerne profilen min på Pinterest. Du finner meg som Frikvarteret.


...

(Du kommer direkte til kildene bildene er hentet fra dersom du klikker deg inn på de ulike bildene). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)