søndag 4. februar 2018

Leseutfordring i februar: den beste boka du leste i 2017


E og jeg har laget ei liste med leseutfordringer til hverandre gjennom hele 2018. Jeg er allerede ferdig med min februarutfordring. Det måtte bli Sub Rosa, som snudde verden min på hodet da jeg leste den i fjor sommer. 








Det er en befolkning uten hastverk, trærne. De står der, hver på sin plass, og leter etter en sammenheng mellom jord og himmel, mens de drikker så sakte av sollyset at det minner om søvn. 

...


Jeg kjenner duskregnet lage fregner av vann på ansiktet mitt mens jeg sykler bortover. Jeg blir ett med nattelufta og nattevinden. Feier over jorda som eggen på en ljå. Gatelyktene lyser meg opp , og veien bærer meg. 

Demian Vitanza -Sub Rosa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)