søndag 11. februar 2018

To fluer i en smekk: morsdag og fastelavn




I dag ble jeg vekket med kaffe og gave på senga. Deretter tok vi oss tid til en lang frokost, med hjemmelaget, ferskt surdeigsbrød på menyen. 






Mens maten fikk synke, dro M fram gitaren og improviserte rare låter. 






Jeg satte en bolledeig...






...og i ventetiden spilte E og jeg kort. Hun med høyere og høyere selvtillit, jeg mer og mer knust...







Plutselig ble det rikelig med boller, for vi ble invitert til fastelavnsboller hos mamma. Hun hadde for anledningen huset fullt av voksne barn som ville feire henne. Siden vi var så mange rundt bordet, var det bare litt ekstra luksus å ha så mange boller å ta av. 








Etter hvert smøg mørket seg rundt hushjørnene, og alle besøkende la ut på veien igjen. Vi laget oss en liten middag, og lot søndagskvelden sige inn over oss. 






Men før den fine dagen var helt over, unnet vi oss en aller siste fastelavnsbolle og total avslapning i sofaen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)