søndag 21. april 2019

Grønt. Organisk, friskt, trygt og varmt.


Grønt er min all-time-favourite farge.






Det nye barnerommet domineres av minty breeze, en grønnfarge som gir en deilig følelse av ro og harmoni. 





Flere andre steder i huset har vi malt i grønnfargen fusion. Den gir litt ulike uttrykk gjennom dagen, men først og fremst gir den energi. 






På klær vil jeg gjerne ha en grønnfarge som puncher litt. Det går godt overens med den røde hårfargen min. 






Dypere grønnfarger gir assosiasjoner til naturen, og føles både delikat og trygt. Jeg omgir meg gjerne med den typen ro. 







Når det grønne nesten skjærer over mot grått, skapes også et delikat uttrykk. Jeg elsker følelsen jeg får når jeg legger hendene rundt Ment-koppen, og det er akkurat som kaffen smaker litt bedre i den. 







Helt siden jeg var ungdom, har jeg hatt sansen for det som er retro og vintage. Det har gjort at jeg har kommet over en og annen grønn skatt som andre ikke har sett verdien av. Disse skattene har holdt seg, og jeg går ikke lei av dem. De har blitt klassikere, i alle fall for meg. 








Jeg elsker å omgi meg med planter, og de står naturlig nok for en viktig del av det grønne uttrykket. 






Grønt i alle sjatteringer har fulgt meg lenge, og både rene, mintaktige farger og de mer organiske grønnfargene tiltrekker meg. Jeg fryder meg over mangfoldet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)