tirsdag 30. juli 2019

Sverigeshopping


Sverige betyr shopping, men ikke nødvendigvis bare harryhandel. Sommersalget var godt i gang da vi var der, og vi gjorde noen gode kupp til lille D. Neste sommer kommer hun til å gå rundt i denne kjolebodyen i organisk bomull. Stoffet er lett, og kommer til å puste fint på de varmeste dagene. 






Buksa med fjær er også i organisk bomull. Igjen er stoffet lett, og jeg ser for meg at denne puster og er behagelig å ha på seg under litt lengre bilturer. Alle trenger en olashorts, og snittet på denne var uimotståelig. Jeg ser for meg gode, lubne lår som stavrer litt usikkert framover. Neste sommer, altså!






Mot slutten ble det litt mye shopping for lille D, og hun fikk en kosedromedar til distraksjon. Foreløpig er den nesten like stor som henne, men da kan hun jo vokse sammen med den. 






D har ikke flyttet inn på eget rom enda, men det står der og venter på henne, mer eller mindre klart. Denne puta passer godt inn i stilen på rommet, og fikk bli med hjem. 






Vi har som mål å tilby flest mulig treleker til D. Det er et kostbart alternativ, men når det innimellom dukker opp på salg, er det dumt å ikke slå til. E hadde en liknende kjegle, og den hadde lang levetid. 






Jeg har en stor forelskelse i musselinsstoff. Det puster, luner og er mykt. Når jeg kom over ei badekåpe i dette materialet, måtte jeg bare kjøpe den. Den er foreløpig alt for stor (vi snakker 4-6 år), men jeg er rimelig sikker på at den kan ligge bakerst i skapet og vente, og fortsatt føles som et godt og riktig kjøp når tiden er inne for den. 






Denne genseren var ikke på salg, men lurte seg med i handlekurven likevel. Den er tenkt tatt i bruk allerede til høsten. Jeg ser det for meg; det blir cozy...






Sokker blir det aldri nok av, og disse, med hver sin personlighet, sjarmerte meg i senk. Jeg tror rett og slett jeg kommer til å bli glad av å se dem i bruk. 






Til slutt denne buksa. Den er i litt tjukkere bomull, og jeg ser for meg at D skal møte våren og tidligsommeren med den på seg. Rimelig nysgjerrig, rampete og utforskende. Hva er vel da mer passende enn ei selebukse som tåler litt herjing?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)