torsdag 21. mai 2020

Onsdag på torsdag: Utelykke



Enda en hjemmedag med lilleD, og med himmelen full av solskinn var lykken stor. Vi startet dagen med å jakte på såpebobler. 





Det var et deilig vinddrag i lufta, og jeg tenkte at det var en dag verdig årets første utetørk av klesvask. #denfølelsen når de rene klærne lukter varmt av sol.





LilleD stelte med plenen, og jeg luket litt i noen for lenge forsømte bed. 





Vi vannet stemorsblomstene vi pottet tidligere i uka. LilleD var ansvarsbevisst, og mente de burde vannes både to og tre ganger i løpet av dagen. 





Vi spiste mellanmål i paviljongen mens vi fulgte med på det lokale dyrelivet. LilleD ble veldig opptatt av en fugl på plenen. Jeg for min del kunne ikke se meg mett på de herlige varmekrøllene i nakken hennes. 





Vi gikk barbeinte i gresset, og slo oss ned midt i det grønne en stakket stund. LilleD foreviget stemningen, og knipset et bilde med kameraet mitt. 





Plukke...






...lukte...





...bære inn og sette i vase. LilleD elsker blomster, og kommer stadig med blomsterhoder eller litt røft behandlede stilker som trenger å finne hvile i litt vann. 





For en lykke å gjenoppdage våren og varmen og øyeblikket med lilleD. Jeg kunne ikke ønsket meg en bedre onsdag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)