tirsdag 1. juli 2014

[DIY] Strikke putetrekk av fleecepledd


 

Prosjekt nytt putetrekk i startfasen. Jeg klippet opp tre fleecepledd i strimler på omtrent tre cm, og la opp passende antall masker på strikkepinnene (20 stykker på12 mm-pinner). 













Deretter sydde jeg det hele sammen i kantene. Jeg brettet strikketøyet slik at endene møttes litt til siden for midten. 









Etter å ha sydd sammen i kantene, vrengte jeg strikketøyet, og festet knapper på den korteste innbretten. 









 Så var det å få pute på plass inni trekket, og kneppe igjen. Denne løsningen gjør det enkelt å ta av trekket og vaske det når det er behov for det. 









Trekket er tjukt og litt stivt, og gir god støtte for ryggen i pallesofaen i TV-stua. 









Og skulle knappene (som er mer en praktisk løsning enn en estetisk) være i veien, er det selvfølgelig bare å snu puta med den andre sida ut. Et enkelt og lett gjennomførbart prosjekt (selv om det å klippe opp fleecepleddene var en aldri så liten tålmodighetsøvelse...).

2 kommentarer:

  1. For et knallfint tips!
    Glad jeg snublet innom her :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre! :) Hvis du prøver deg på prosjektet, hadde det vært artig å høre om hvordan det gikk.

    Finfin kveld til deg også! :)

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)