mandag 2. mars 2015

[DIY] i 2014

Det er nok litt seint å oppsummere året som gikk, men mars er kanskje likevel en fin måned for å samle de DIY-prosjektene jeg hadde mest glede av i 2014.  Det er vår, og det klør i fingrene etter å være kreativ. Kanskje kan noen av disse prosjektene være til inspirasjon?










 Disse putetrekkene er enkle og kjappe å lage. De er laget etter konvoluttprinsippet, og krever ingen sying av knapper eller montering av glidelåser. 












En enkel telysholder fikk litt mer sjarm og særpreg ved at jeg festet noen stjerneklistremerker på innsiden av den. Når flammen blafrer på innsiden, ser det ordentlig koselig ut på utsiden. Virkelig en DIY for den utålmodige. 










Etter mye om og men, fikk tivolilampa mi nye skjermer av strømpebukser. Også dette var gjort i en fei, og resultatet ble overraskende bra. 













Dette er kanskje det prosjektet jeg er aller mest fornøyd med fra året som gikk: ei pute strikket av fleecepledd. Det var litt tålmodighetsarbeid å klippe opp fleecen, men selve strikkinga gikk lett. 














Flere objekter har fått behandling av kobberfarget spraymaling. Forbruksvarer og gamle, slitte bruktfunn har fått ny glød og eleganse. Effektiv redesign, og ikke minst: fort gjort. 










Mer redesign: en gammel ovn har blitt til lampe. Den gir ikke akkurat leselys, men er med på å skape en lun og god stemning på kvelder der man ønsker det. 











Og til slutt: enda mer spraymaling. Her har jeg brukt en matt variant som gir de gamle skapene den helt riktige rustikke looken (før var de oransje og glinsende). 


...

Håper det blir tid til mange liknende prosjekter i året som ligger foran oss. Det er så deilig å prøve å skape noe -og få det til. 

1 kommentar:

  1. Lurt å trekke lampeskjermene med strømpebukser, det tipset skal jeg jammen lagre på harddisken. (",)

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)