onsdag 30. desember 2015

Lysenes høytid



Levende lys er en viktig stemningsskaper, og kanskje spesielt nå i jula. Når jeg pynter til høytiden, sørger jeg derfor alltid for å skape stilleben med rom for nettopp dette.  









I år laget jeg blant annet denne lysestaken ved hjelp av en gammel tinelest og en original keramikkengel laget av svogeren min. 









Englefiguren har fulgt meg i mange år. Jeg kjøpte den da jeg var ei lita jente for penger jeg hadde fått av faren min. Den er en av de tingene jeg gleder meg mest over å pakke ut av juleeskene. Og når det kommer lys i den, fylles jeg av en god, nostalgisk følelse. Det er rart hva noen små, lune ildtunger kan gjøre for stemningen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)