tirsdag 20. mars 2018

Leseutfordring i mars: Ei bok du har lest mer enn én gang


I mars var leseutfordringen å lese ei bok jeg har lest mer enn én gang tidligere. Jeg valgte å gå tilbake til studietiden, da jeg lot meg fengsle av Hanne Ørstaviks litterære verdener. Jeg leste Like sant som jeg er virkelig som en del av pensum, senere en gang til fordi jeg følte for det, og så leste jeg den på nytt igjen som repetisjon før eksamen. Det ble et fint gjensyn nå mange år etterpå, men kanskje leser jeg med et litt annet blikk nå som jeg ikke bare er en datter, men også mor. 

...


Jeg så for meg fortellingen om møtet mellom Ivar og meg som en kronglete skogsvei, den fortaper seg under skyggefulle trær, det lukter tungt av ville blomster og ingen vet hva som hender bak neste sving. 


Hanne Ørstavik -Like sant som jeg er virkelig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)