mandag 30. desember 2019

Romjulsdryss 2/2


Den lille miniatyrverdenen som har fascinert lille D så veldig. 






Det svale soverommet og den enkle pynten i vinduskarmen. Sjelefred. 





Den nydelige notisboka som M kan bruke til å notere innfall og ideer i det nye året i. Det pleier å være mange av dem, så det kan være fint å arkivere dem et sted før de blir borte for vinden. 






Boktreet som E brettet for mange år siden, og som det alltid er like fint og nostalgisk å ta fram fra juletreeskene. Hun har blitt så stor, samtidig er det ikke lenge siden hun hadde plass på fanget mitt.





Rester av nedtelling og rester av gaveåpning. Koselige minner om forventninger som ble innfridd. 






Årets rosa juledetaljer. 





Ms julevisdomsord. 





Assosiasjoner til svensk 1800-tallsjul. Vi har laget mer og mer rom for det nostalgiske; det er det som skaper den godmagiske julefølelsen. 





Julestjerna jeg ikke kjøpte i fjor, men som jeg gikk og tenkte på i månedsvis etterpå. I år ble den min. 





Tulipanene som peaket på akkurat rett tidspunkt. Vakrest like før det er over. 





Deilige hjemmedager, med lange lunsjer, iskaldt og snørikt vintervær, familie, liv og leven. Det har romjula vår handlet om, og selv om vi ikke visste hvilke dager vi ønsket oss i år, ble de akkurat som de måtte være. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)