lørdag 18. juli 2020

[DIY] Pimpa Ikeakjøkken



LilleD har fått seg kjøkken. Siden dagene går og sommeren lar vente på seg, trengte jeg noe å holde rastløsheten på avstand med. Det førte til prosjekt pimp-opp-et-Ikeakjøkken. 





Jeg grunnet og malte kjøkkenet i minty breeze (med unntak av benkeplata, som fikk stå urørt). De originale plasthåndtakene ble erstattet med noen mer delikate i lær. I tillegg la jeg til noen kjøkkenhåndtak som skal fungere som brytere til å liksomstille temperaturen på platene med. Disse ble montert litt løst, slik at de faktisk kan vris på. 





Så begynte stylingjobben. For å få et kakefat som passet inn i hylla, måtte jeg lage det selv. Jeg snudde enkelt og greit en mokkakopp fra Figgjo på hodet, og la et mellomstort tefat oppå. Litt må man ofre... Jeg shoppa en juksesukkulent, så kokken kan konsentrere seg om matlaging i stedet for vanning. 





På loftet fant jeg en bortgjemt loppisskatt, som nå kom til sin rett som gryte. Minidørslaget er til ekte kjøkken, men passet jo perfekt på minikjøkkenet. 





Også oppvaskbørsten er helt på ordentlig, men det gjør kanskje at det blir ekstra stas å ta oppvasken...





Ikke noe kjøkken uten mat. LilleD kan foreløpig varte opp med frokost, grønnsaker, frukt, pizza og kaker. Kanskje utvides menyen etter hvert. 





Jeg er strålende fornøyd med prosjektet, og det ser lilleD også ut til å være. Jeg ser for meg at kjøkkenet vil invitere til mange fine timer med rollelek. 


 Fargekode: Minty Breeze 7163


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)