søndag 19. juli 2020

Let´s do 52/29: Food


Jeg har prøvd meg på matfotografering før, men synes det er litt vanskelig å orientere meg i valgmulighetene. Ikke minst er det vanskelig å lande på metode. 





Denne gangen valgte jeg etter lang tids research og tenking å bruke et oppsett med kunstig lyssetting. 





Motivet brukte jeg mindre tid på å preppe for, så jeg måtte handle meg en ferdigmuffin på butikken. Men stemorsblomstene karamelliserte jeg selv, så litt innsats gjorde jeg jo...





Jeg prøvde meg med belysning både fra sida og bakfra. Jeg prøvde også å sende lyset tilbake med en reflektor. Jeg vet ikke om jeg ser så stor forskjell på de ulike oppsettene, men det var i alle fall verdt å prøve. 


...

Det beste av alt? Etter fotosessionen kunne jeg kose meg med en litt ekstra forseggjort muffin...

#letsdo52
#food

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)