onsdag 12. august 2020

Sommer i Berlin: Onsdag


Ny dag, ny varmerekord, nye utflukter. 






Vi kokte oss egg, spiste tysk grovbrød og la grunnlaget for enda en gådag i sommervarmen. 





På veien mot målet var det mye øyegodt, detaljer som i seg selv er med på å skape den gode Berlinvibrasjonen: spennende arkitektur, sterke farger, streetart og gavmildhet.





Første delmål var interiørcafeen Hallesches Haus.







Lokalet er fantastisk...







...musikken groovy...





...og kakestykkene rause og saftige. 






Her blir jeg inspirert og glad av å være, og når jeg ikke er i Berlin, drømmer jeg meg bort i feeden deres på Instagram. Hit lengter jeg alltid tilbake. 





Etter å ha hvilt beina og fylt opp energikamrene, var vi klare for å sanke flere skritt. 





LilleD ville gjerne opp av vogna, og vi lette etter byens grønne striper. Der kunne hun utforske nærmiljøet til fots. Storesøster passet som alltid på. 





Vi nådde dagens andre mål: Modulor, der vi handlet utstyr til å leke oss kreativt. Til jul blir det pepperkaker formet som Fernsehturm.






Vi startet på returen, men la om ruta litt. På den måten kom vi over enda mer snacks for øyet. Man blir aldri ferdig å oppleve eller utforske Berlin. 






Vi gikk innom parken Gleisdreieck, som var helt ny for oss. Vi hadde ikke tid til å slå oss ned (nå handlet det om å nå hjem i tide for kveldsrutinene), men ser for oss å bli bedre kjent på neste tur. 





Det ble tendenser til fotblemmer men vi kom hjem til slutt. Sultne og godslitne. 






Da var det godt å vite at vi hadde pizza i fryseren og at vi kunne slenge beina opp i sofaen hjemme og ta det helt chill. 


...

22861 skritt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)