lørdag 13. juni 2015

Runddans med tiden


Grovarbeidet i forbindelse med avslutningen av et skoleår er gjort. Det er herved mulig å ta tiden tilbake. 









I dag har jeg luka i blomsterbedet, tatt klesvask og tatt meg av hybelkaniner. Og jeg likte det. Det var så godt å kunne gjøre noe helt hverdagslig igjen. 









Men da tiåringen viste meg sin lille overraskelse -en bukett med nyutsprungne narsisser pent dandert i vase -med sløyfe på- kjente jeg at det ville bli enda bedre å bare sette seg ned litt. Være sammen. Nyte at vi har bedre tid til hverandre igjen. 









Ved kjøkkenvinduet, med ei skive hjemmebakt brød, hjemmelaget rabarbrasyltetøy og en pelargonie som ser ut til å ha overlevd denne vinteren også, kjente jeg virkelig at nå, er det like før.









Lufta dirrer av sommerferie. Snart er det lun sommervind mot bare legger, grønske på knær og solduftende hud. 









Det beste av alt: vi skal slappe så mye av at vi helt kommer til å glemme hvordan det er å ikke ha tid...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)