torsdag 31. oktober 2019

Fotoutfordring i oktober: refleksjoner i en vanndråpe



Jeg vender alltid tilbake til vanndråpeutfordringer. Jeg får det fortsatt ikke helt som jeg vil, men jeg synes jeg nærmer meg. Denne gangen utstyrte jeg meg med et strå, et glass jeg plasserte det i og ei klesklype som ga det tyngde så jeg kunne dandere det i riktig vinkel. Jeg fant fram et høstlig motiv som jeg brukte som bakgrunnsbilde på skjermen. Deretter var det bare å eksperimentere med plassering av elementene i forhold til hverandre. Dråpen ble mer tøyelig og reflekterte mer når jeg hadde litt sukker i vannet.








Jeg synes jeg fikk det beste resultatet når jeg brukte høyest mulig blenderåpning på makrolinsa mi: f 32. For å få til dette, brukte jeg tripod og blitz. Målet var å fange en refleksjon i ei vanndråpe. Det har jeg klart, selv om refleksjonen kunne vært tydeligere og motivet renere. Men om ikke annet, er jeg på vei. Akkurat som refleksjonen i dråpa. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)