tirsdag 1. oktober 2019

September på Instagram: de nære ting


1. Høsten har satt seg skikkelig nå. De siste blomstene spiller sin avslutningsakt, og stråene har gulnet og tørket inn. Det er veldig fint å ha landet her, å ikke lenger tenke på alt man ikke rakk å gjøre mens det enda var sommer. 





2. Jeg fylte år igjen. 41. Jeg fikk fine gaver, god mat og oppmerksomhet som viste meg at jeg er sett og elsket. 





3. Vi trillet og trillet, og tok inn synet av den framskredne høsten mens vi la ulike landskap bak oss. D vokste inn i en ny størrelse, og ble med ett så veldig mye større. Jeg fortsatte å eksperimentere i klesveien; det tar visst tid å finne den nye seg etter et langt svangerskap. 





4. E vokser til, og neste vår trår hun inn i de voksnes rekker. Vi reiste helt til Drøbak for å bestille bunad til henne. I juni står hun konfirmant i en helt egen nordlandsbunad. 





5. Restekake fra fryseren en litt hustrig høstdag. En sjelden selfie; litt mindre skummelt når lille D er med. Minner fra det gamle fotoalbumet; pappa og jeg. Hverdagspoesi fra kjøkkenbenken. 






6. Mer trilling med en baby som stadig oftere blir utålmodig i vogna og vil opp for å se mer av verden. Hverdagsoverraskelse: E som kom hjem fra skolen med ei lun rullekake å dele. Feiring av M og meg: to barnslige voksne, godt over middagshøgda. 





7. Savn etter å gå på fjellet fører til en og annen kortere tur inn i skogen, med D i bæresele. Magisk kveldshimmel over den lille eventyrbygda mi. Grønt inne, ikke fullt så røft og viltvoksende som det vi møter på turene våre, men likevel med en egen vilje. 





8. Fra den siste dagen der sola fortsatt varmet. Vi stekte sveler og hadde god tid til å bli sittende. Etterpå følte alle seg litt gladere og litt varmere i kinnene. 





9. D fylte sju måneder, like etter at hun fylte et halvt år. Tiden eskalerer, og jeg klamrer meg fast så godt jeg kan. Jeg holder meg i det lille, pusler med det nære, og prøver å være til stede i tiden som er nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)