onsdag 1. januar 2020

Instagram i desember: lykkelykkelykke


1. Årets desember var så genuint god. Den gode nedtellingen, de meningsfulle gavene og den ekte gleden. Jeg ble nyforelska i fenomenet jul. 





2. Vi startet desember med en full pakkekalender, adventsstake, svibler og kaldt og deilig vintervær. 





3. Julepynten ble plukket fram litt etter litt, noe tradisjonelt, noe nytt av året. Vi var tidlig oppe og nøt fargene på desemberhimmelen. Over morgenkaffen ble dagene fylt opp av overskudd og gode forventninger.






4. M kom hjem med en nydelig bukett roser. Jeg kledde meg i varme, myke plagg og klarte å nyte øyeblikkene i stedet for å halse etter dem. Jeg bandt en krans og ommøblerte litt forsiktig for å lage mer plass til lille D. 





5. Jeg fotograferte bilder til adventskalender, pyntet til jul og prøvde å holde tritt med en stadig mer selvstendig og nysgjerrig baby. Jeg hadde akkurat nok å gjøre. 





6. E lagde middag til oss alle, og hjalp til med å få hverdagskabalen til å gå opp. Vi bakte pepperkaker, og lille D var med. Jeg kombinerte stjernebretting med chai-te, klementiner og pepperkaker. Ekte mindfullness. 






7. Det ble færre og færre dager igjen til julaften, og tempoet økte. Vi dro på førjulsbesøk til mamma, gjorde unna noen byærender, bakte mer og pyntet mer, samtidig som vi tok oss tid til å nyte vinteridyllen. Jeg følte at vi var midt i et Lindgrenunivers, der alt var akkurat som det skulle. 






8. Vi rakk et lite juleverksted og julelunsj hos gode venner også. Det holdt hardt å bli ferdige i tide, men på lillejulaften tok vi oss likevel tid til å lete etter mandelen i grøten. Jeg ble den heldige finneren i år. 





9. Det ble endelig julaften, og alt gikk slag i slag, som det pleier å gjøre. 







10. Det fantastiske vinterværet holdt, og vi passet på å gå ut og få oss frisk luft. 





11. Romjulsdagene kom og gikk. Vi var mest hjemme, og vernet godt om den riktige julefølelsen. 





12. Med ett var uka gått, og nyttårsaften banket på døra. Vi laget en barnevennlig versjon, med tidlig middag og stjerneskudd før kveldsmat. Ikke lenge etter at det nye året var ringt inn, lå vi alle på lading, klare for et nytt år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)