tirsdag 11. februar 2020

Tid for å ...lese


Jeg har alltid likt å lese, i perioder flere bøker om dagen. 





Akkurat nå er livet sånn at det er mindre tid til å sette seg ned med ei bok på fanget, og det hoper seg opp i bokhylla med bøker jeg enda ikke har blitt venn med. 





Men jeg vet at de ikke går noe sted, og at jeg fortsatt har god tid til å bli kjent med dem. Jeg merker samtidig at jeg nyter stundene med bøker på fanget litt ekstra nå. De er sjeldnere enn før, men gylnere. 





For å pleie forholdet mitt til litteraturen, prøver jeg å skape små rom for den i hverdagen. Minimum tjue minutter. Loggført for at det skal føles litt forpliktende. Og det hjelper. 





Og selv om jeg fortsatt leser mindre enn før, er tjue minutter på vandring i en god roman verdt det. Selv om man kanskje må forskyve på noe annet. 


...

På tirsdag tar jeg meg tid til å lese. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)