torsdag 8. november 2012

Brukthandelmagi

Noe av det beste jeg vet er å tråkle meg sakte men sikkert gjennom brukthandler. Her er noen av de siste funnene mine. 






Jeg har lenge hatt lyst på en trearmet lampe med nostalgisk preg. Det er det mange andre som har lyst på også, så jeg hadde slått meg til ro med at det ønsket nok ikke kom til å bli realisert før jeg gikk aktivt inn for det selv. 

Plutselig dukket denne lampa opp rett foran nesa mi på den lokale brukthandelen. Den har feil skjermer og er derfor ikke helt innertier, men jeg ser for meg at den har potensial. Skjermene kan erstattes, eventuelt strippes for tekstiler. Dessuten falt jeg pladask for den runde plata midt på lampa. Der ser jeg for meg at jeg kan plassere litt småkitschy pynt. Eventuelt kan den fungere som et ørlite avlastningsbord for kaffekoppen.






Rammer får man alltid tak i for en billig penge på brukthandler. For tida har jeg sansen for enkle, gjerne ubehandlede, trerammer. Jeg likte spesielt godt det lille juletrykket jeg fikk med på kjøpet. Det har vevd  ørsmå gylne tråder inn i seg, noe som bidrar til at motivet får et fint spill i seg. Om ikke lenge skal det få komme fram og bli en del av juledekorasjonen her hjemme...






Dette speilet måtte også bli med meg hjem. I likhet med lampa, er dette noe jeg har lett etter lenge, men som jeg ikke har sett for meg at jeg skulle komme over med det første. Men av og til krydres hverdagen med litt magi, og ønsker blir oppfylt. 

Nå henger speilet på gjesterommet, og står for det lille ekstra der inne. Mens jeg, jeg gleder meg bare til neste runde på brukthandelen... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)