mandag 5. november 2012

Hyller på kjøkkenet

Vi har et stort kjøkken -og noe må det jo fylles med. Hyller er et slikt nødvendig innslag. 








Denne tallerkenhylla er resultatet av et samarbeid mellom mannen og svigerfar -et skikkelig DIY-prosjekt, med andre ord. Jeg fant ei tallerkenhylle jeg likte på et nettsted, og kom til å nevne for mannen  -i forbifarta- at jeg gjerne skulle hatt en sånn. Det tok han bokstavelig. Noen dager senere overrasket han meg med ei hjemmemekka tallerkenhylle. Og alle hjerter gledet seg..!





Denne hylla er slettes ikke hjemmesnekra. Den er kjøpt på IKEA, og det er lite unikt ved den. Men jeg liker den nostalgiske stilen dens, og synes ikke den er mindre sjarmerende selv om den er masseprodusert og henger i mangt et hjem. Det som likevel gjør hylla spesiell, i mine øyne, er det den er fylt med. Mange av gjenstandene i den er arvet, flere hentet fra stabburet i hjembygda. Hylla gir derfor en egen lun og personlig stemning til kjøkkenet. 






Den tredje og siste hylla kommer fra Kremmerhuset. Den rommer ikke så mye, men er et koselig blikkfang. Og framfor alt viser den hvor glade vi er i kaffe her i huset, der den er kronet med ulike kaffebeholdere. 

Hmmm... Kaffe, ja. Kanskje ikke så dumt å unne seg en kopp, for slik å komme skikkelig i gang med mandagen..?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)