mandag 19. november 2012

Ny lampe, nyplassert stol, ny mandag


I likhet med mange andre, har jeg falt for denne arbeidslampa hos Clas Ohlson. Da vi kom hjem fra shopping i helga, ble den fort tatt ut av handleposen og plassert. 






Det er ingen tvil om at det er ei skikkelig arbeidslampe. Den lyser godt opp i lesekroken i finstua, som inntil nå har ligget innhyllet i et diffust mørke. Nå har vi jo faktisk leselys i lesekroken, og det må man jo bare like..! 






Ledningen har jeg bare slengt over denne kroken, som igjen er festa på ei gammel dør om står lent inntil veggen. Veldig kjekt; det er fort gjort å endre uttrykket på døra, uten at man trenger å få dårlig samvittighet for stygge spikerarr på veggen. 






Det rustikke håndtaket har også en sjarm, synes jeg. Og det passer finfint til å henge opp en liten grønn plante på. Kontrasten mellom det friske og grønne og det jordnære og rustne har noe ved seg. 






Ofte har små nyanskaffelser den virkningen at de setter i gang ringvirkninger. Det ene har en tendens til å ta det andre, og før man vet ordet av det, har man ommøblert et helt rom bare på grunn av ei ny lampe, ei pute, eller noe annet lite og uskyldig. 

Denne gangen har jeg nøyd meg med å flytte på en stol. Men bare det føles ganske bra. Ny lampe, nyplassert stol, fin, ny mandag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)