onsdag 6. februar 2013

NIB-utfordring: Kontraster


Jeg tenkte jeg for første gang skulle prøve å kaste meg med på månedens utfordring hos NIB. Skummelt, men samtidig fryktelig spennende...








Hjemme hos oss er kontrastene mange -kanskje først og fremst fordi  vi er så stilforvirra... Kontraster som går igjen er gammelt og nytt, kjøpt og hjemmemekka, hardt og dust, rustikt og glatt, humor og dønn seriøst.













Jeg liker sarte pastellfarger mot hardere uttrykk, som elementer i svart, eller grovt tre. 

Jeg liker også at det grafiske, gjerne i form av bokstaver, bryter mot de søte, forsiktige nyansene. 












Humor er også viktig. Det må ikke bli for mye av det gode, men noe som er litt uventet midt i alt som er forventet, gjør at det er spennende for gjester å gå på oppdagelsesjakt i interiøret. Det kan man vel kalle en kontrast mellom høy- og lavkultur, kanskje..?








Det er mye nytt og gammelt, i skjønn forening, her hjemme. Her brytes rust på en gammel lysestake mot uskylden til en fersk vårplante. 








Sånn kunne jeg sikkert fortsatt en god stund, for når man setter seg ned og tenker over det, viser det seg jo at det meste er kontraster..! Det er vel nettopp det som gjør at man aldri blir ferdig med å innrede; det er alltid noe som brytes mot noe annet, og som gjør at man bare må fortsette og fortsette... Og bra er det.

Besøk NIB hvis du vil se flere eksempler på kontraster i interiøret. 


8 kommentarer:

  1. Hei, så herlige bilder av fine kontraster i hjemmet ditt! Elsker grønnfargen på bordet :)
    Glad jeg kom over bloggen din, legger meg til som følger her hos deg. Gleder meg til å se mer!
    Ta gjerne turen innom meg hvis du har lyst ;)
    Lykke til i utfordringen!
    Klem Camilla

    SvarSlett
  2. Tusen takk for en superhyggelig kommentar! :) Så koselig å høre at du liker bloggen min; jeg er temmelig fersk, men koser meg veldig med den nye hobbyen min. Jeg har tatt en titt på bloggen din, og legger meg jammen til som følger. Det er godt man av og til kan få litt hjelp med å finne fram i bloggjungelen. ;)

    Lykke til med ditt bidrag i utfordringen. Du viser defintivit fram noen spennende kontraster.


    Klem fra Monja

    SvarSlett
  3. I love the first picture, very nice! good luck!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! And good luck to you too; i really like the contrasts and the humour in your pictures! :)

      Slett
  4. Vakre kontraster og nydelige farger! Lykke til i utfordringen! Klem fra Beate

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha; det er koselig å få godord en helt vanlig torsdag..!

      Klem fra Monja

      Slett
  5. Fin-fint første bidrag synes jeg! Jeg falt også for fargen på det lille bordet, herlig grønnfarge. Jeg har litt samme tanker som deg, det er jo mengder av kontraster overalt egentlig. Det er vel det som gjør interiør spennende også:)

    SvarSlett
  6. Tusen takk, det setter jeg pris på å høre. Det er skummelt å prøve nye ting, men kos når det kommer noe positivt ut av det. :) Lykke til i utfordringen du også; jeg har veldig sansen for stilen du viser fram og kontrastene som ligger i den. Ha en finfin kveld.

    Klem fra Monja

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)