onsdag 31. juli 2013

Instagram i juli

Juli har vært kontrastfull. Nordpå og sørpå. Ferie og arbeid. Pøsende regn og strålende solskinn. Men nå synger måneden på det siste verset, og på en måte er det godt. Jeg er klar for å starte på neste kapittel. 











1. Hele perioden har hatt en sentimental grunntone. Én ting er å glede seg til å begynne på noe nytt. Noe helt annet er det å skulle forlate huset man har bygd og innredet med hele seg. #whilemyguitargentlyweeps.


2. Første del av måneden var vi sørpå. Der fikk vi etter hvert anledning til å ta fram solbrillene. Det hadde vi ventet lenge på. 


3. Vi var bare et steinkast fra Kongsberg, så det var naturlig å ta seg en tur på Kongsberg Jazzfestival. Der fikk jeg blant annet med meg konsert med Kaizers Orchestra (litt misunnelig for at mannen samtidig var på Kvelertak på Roskilde, men det skal det ikke dveles mer ved her...).


4. Etter hvert var feriedagene sørpå over, og vi vendte nesa nordover igjen. 


5. Der satte vi umiddelbart i gang med pakking.


6. Alt ble dratt fram, og nye konstellasjoner oppstod. 


7. Favoritter måtte pakkes bort. 


8. Etter hvert som de ulike rommene ble tømt, prøvde jeg meg på å forevige dem via linsa. På et tidspunkt var det til og med så ryddig at jeg fikk tatt bildet jeg hadde planlagt så lenge; utsikt gjennom tre stuer (TV-stue, finstue, spisestue/kjøkken). 


9. Jeg oppdaget etter hvert at mindre stæsj kan være deilig det også. Men jeg blir nok aldri minimalist...


10. Jenterommet ble endelig ryddig. Jeg tror likevel jeg foretrekker litt rot. Det bør jo synes at rommet tilhører en vital åtteåring. :)

11. Løvefotbadekaret ble benyttet en siste gang. Trist. Men det finnes jo flere badekar der ute..!


12. Midt oppi alt pakkestresset fikk jeg også surra meg til å ta teorien for bil. Det går saaakte framover. Kanskje ender jeg opp med sertifikat en dag. Kanskje...

...


I dag setter vi oss på flyet sørover. I morgen har vi en annen adresse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)