fredag 27. juni 2014

Heftig regnvær og shopping i Oslo



Vi var i Oslo i går, og havnet midt i tidenes sommerregn i hovedstaden. Over tre timer gikk med til å komme oss fra Vigelandsparken og tilbake til sentrum. Da var vi ganske utslitte, men litt shopping hadde vi likevel overskudd til. 









Øverst på ønskelista stod Kaleido fra Hay. Mulig det blir flere etter hvert; det falt virkelig i smak. 









På vei fra kaos- til shoppingområde, ble jeg klissvåt. Så våt at jeg hadde lokale svømmebasseng i skoene mine. Jeg måtte ganske umiddelbart prioritere å kjøpe meg nye sko. Flaks, da, at jeg fant disse på salg. Helt min stil, og ikke en dårlig nødløsning. 










Eplene hadde jeg fra før, men de har fått en ny seng å hvile på. 









Enkelt, men effektfullt. 










I studietida mi lot jeg meg fortape i Sandmans univers. Forelskelsen var umiddelbar, og stemningen i tegneserien festet seg i meg. Den gangen fikk jeg låne serien, nå har jeg begynt å samle på den selv. Forelskelsen har definitivt ikke gått over. Annet lesestoff ble også med hjem, men det er definitivt Sandman jeg skal date først...









Jeg vet ikke om det var fordi vi frøs i våte klær, men vi slo oss i alle fall løs i varm-drikke-avdelingen. Både te, godkaffe og kakao med sjokoladesmak ble med hjem i handleposen. 

Turen ble ikke helt som planlagt, men jeg er ikke langsint, og om ikke lenge tror jeg jeg skal klare å le av det hele. Dessuten skal man ikke kimse av litt god, gammeldags shoppeterapi..! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)