mandag 20. oktober 2014

Årets siste loppis?




 I helga var jeg på loppis. Det ble ikke så mange kupp denne gangen, men jeg er veldig fornøyd med det jeg fikk med meg. 









Det ble en del marmor: marmorplater, marmorcoasters og en marmorvase. Jeg synes dette materialet er med på å gi interiøret en luksuriøs touch. Jeg liker hvordan det står i kontrast til de mange landlige tømmerveggene vi har i hjemmet vårt. 









Jeg er veldig glad i slike boller. Når jeg innimellom kommer over dem, er det garantert at de blir med meg hjem. De finnes i ulike størrelser, og det siste funnet mitt er i en hendig mellomstørrelse jeg ikke hadde fra før. Kjekk å ha til ulike bakeprosjekter på kjøkkenet. 










Jeg fikk med meg tre nydelige tefat fra Stavangeflint. Enkle og søte. Et skår gjør ikke noe; det gir bare ekstra karakter...










Jeg har hatt et lite oppheng i treboller i det siste. Denne har naturlig slitasje, og det kan jeg like. Dessuten gir den varme til alle pastellfargene vi har i interiøret vårt.










Like før jeg skulle vende nesa hjemover, fant jeg dette barnekruset. Da jeg var liten elsket jeg Jul i skomakergata og ikke minst Jon Blund som bredte det magiske søvnpulveret sitt rundt seg og fikk barna til å falle til ro når kvelden snek seg inn på tå. 










Tiden går så altfor fort for tiden (!), så derfor blir det få oppdateringer her på bloggen. Jeg setter derfor desto mer pris på de som tross alt kikker innom. Dere er supre!


...

Ha en finfin kveld! 




4 kommentarer:

  1. Flotte loppisfunn. Har selv samlet på meg mye marmor de siste par årene. Det er som du sier luksuriøst og så passer det inn sammen med de utroligste ting. Treboller er kult, men har ikke funnet noe særlig av det herover. De bør være i ok stand og ikke lukte kjeller. Blir vel rolig på loppisfronten framover nå. Blir vel julemarkeder som tar over. Koselig det også.
    Klem Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. Julemarkeder er absolutt koselig det også. Jeg tror jeg skal anstrenge meg litt ekstra for å komme meg på det i år. Det blir ofte til at jeg føler jeg ikke har tid (og det har jeg jo ikke heller, så lenge jeg ikke skaper tid for det...).

      Fin ny uke til deg. :)

      Klem fra Monja

      Slett
  2. Så mye flott du fant i marmor. Og så det søteste Jon Blund- kruset da! :) Jeg var også veldig glad i både "Jul i Skomakergata" og Jon Blund som lita.
    Koselige bilder fra arbeidsplassen din. "Mamma med hjerte i hånden" er kjempeskjønt.
    Her er det også rettebunker om dagen! ;) Ønsker deg en fortsatt god uke. Klem

    SvarSlett
  3. Alltid så koselig å høre fra deg! Lykke til med rettebunkene dine, og ha ei fortsatt fin uke du også. :)

    Klem tilbake :)

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)