søndag 12. oktober 2014

NIB-utfordring: En dose farge på soverommet




Jeg har et godt sovehjerte, og kunne nok falt i søvn hvor som som helst. Men jeg liker ekstra godt å sove på soverommet vårt. Jeg synes det er en varm og god hule å samle krefter i. 









Da vi flyttet inn, vurderte jeg å male veggene hvite, for slik å få mer ro til søvnomgivelsene. Jeg lot det være, og angrer ikke. Treveggene er med på å skape en lun følelse, og det føles nesten som vi avslutter hver dag med en tur på hytta.









Jeg er glad i farger, og har latt tømmerveggene få følge med rosa, lilla, blått, grønt og gult. Disse fargene opplever jeg som glade, men rolige. 









Innimellom har jeg imidlertid valgt å bryte opp det duse og drømmende med et par knallfarger. Drømmefangeren får lov tilå lyse i neon...









...mens lampeledningen har fått kle seg i en dypere blågrønn farge. 









Lampa i taket fikk jeg nesten gratis på en bruktbutikk, og det var opplagt at den måtte inn på soverommet. Der menger den seg fint med de andre pastellfargene. 









Rommet er lite og trangt, men det er akkurat plass til en stol som kan fungere som nattbord. Flaks at jeg hadde en i grønn fra før av...









Flere dippedutter jeg ikke har funnet plass til andre steder har havnet på soverommet. På magisk vis matcher også de fargeskalaen her inne. Det er rart hvordan enkelte ting bare faller på plass...










Rommet i seg selv er lite, og noen vil nok si overfylt. Fargene er imidlertid med på å samle det hele, og gjør at det er et rom som skapt for å hente seg inn i. 









Flere soverom med bevisst fargebruk finner du her. Nyt bidragene!

4 kommentarer:

  1. For et deilig soverom, og jeg synes også det var veldig fint med panelveggene. Og for noen lekre puter du har, de er så fine at jeg tror de må være hjemmelaget....stemmer det? Lykke til i utfordringen. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Merete. Tusen takk for koselig kommentar og ditt lykke til. :) Det er helt riktig observert med tanke på putene -de fleste er hjemmelaget. :)

      Finfin uke til deg!

      Slett
  2. Såå utrolig koselig soverom, og den taklampa du nesten fikk gratis da E L S K på den <3, lucky u;)
    Finfin dag til deg:) Sjelden jeg titter innom bloggverden for tiden, savn! Og pc'n er fortsatt i ustand så får ikke blogget! Lykke til i utfordringen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar, og så koselig å høre fra deg igjen. :) Får håpe du får orden på PCen igjen snart, så du får blogget litt igjen. Du skriver så reflektert og fint om små (men viktige) ting. Og bildene dine er som små, lykkelige fargeeksplosjoner.

      Takk for lykke til, og ha ei finfin uke!

      Slett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)