torsdag 29. august 2019

Høstens første loppis

Loppissesongen startet med et brak, og jeg fryder meg. 








Kroppen har forandret seg mye etter svangerskapet, så denne gangen ble jeg trukket mot klesstativene. Jeg endte opp med noen blazere, et par skjorter, et skjørt med sitronmønster, ei skreddersydd ullbukse med deilig sleng og ei kåpe med fantastisk fall i. M fikk et par slips og lille D ei silkebukse som hun kan kose seg i når hun blir litt større. Prisen for hele herligheten? 100 kroner...





Til kjøkkenet kjøpte jeg en massiv bakebolle/bolle til vaffelrøre. Greit å ha noe skikkelig solid når man vet det skal brukes mye. 






Lille D er ikke klar for å gå enda, men tiden går så fort at det er greit å ha ei gåvogn i bakhånd. For plutselig er hun jo klar...





Jeg kjenner ikke  til dette maleriet av Picasso. Det var nok mest fargene og motivet som trakk meg mot det. Det er liksom så veldig der jeg er i livet akkurat nå...





Ei lita skål som ser ut som den har fått sølt vannmaling på seg måtte også med. Jeg ser for meg at den kan bli nyttig til ett og annet babygrøtmåltid framover. 





Jeg har egentlig vesker så det holder. Men det er noe eget med vesker i ekte lær, og da jeg åpnet denne og fant de små portemoneene inni, var all tvil som blåst bort. 





På loppis leter jeg ofte etter noe unikt og eget. Denne gangen fant jeg dette lille skrinet, laget i India. Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke det til enda, men jeg er sikker på at det vil komme til sin rett etter hvert. 





Mye i livene våre handler om mat, og jeg drømmer om at vi skal bli enda flinkere til å utforske og nyte. Kanskje kan disse formene gjøre det litt lettere å dra i gang tapasgilder?








Til slutt, i miljøbevissthetens tegn, et tøynett som kanskje kan erstatte noen handleposer i plast. 


...

Åh, som jeg elsker loppemarked!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)