torsdag 1. august 2019

Instagram i juli: stillferdig improvisert


1. Annerledesjuli. Litt uvant først, men det har vokst på meg etter hvert.





2. Lille D fortsatte å være sentrum, også etter navnefesten.  Jeg utfordret meg selv kreativt, og vi spiste rester; deilig husmannskost lagd fra bunnen. 






3.  Vi feiret bryllupsdag med å gå vår første off piste-tur med lille D. Vi drakk kaffe og tillot oss å nyte noe søtt ved siden av. Jeg kjente på den deilige roen når lille D sovnet på armen min. Ingenting var travelt, og dagene hjemme var ikke en dårlig erstatning for noe annet. 






4. Sporene etter navnefesten ble gradvis visket ut, og hvilepulsen stabiliserte seg. 






5. På de varmeste dagene holdt vi oss svale inne. Men når vi våget oss ut, var det deilig å nyte verandalivet -i skyggen. Sommerfølelsen smittet av og vi tok litt av den med oss inn igjen. 






6. Så ble det tid for lille Ds første større utflukt: bilferie i Sverige. Vi kjørte etappevis, og overnattet på koselige stugar. Vi ble noen dager i Järvsö; trakk mot vannet og roen der, spiste rabarbrajordbærpai og gjorde det hjemmekoselig i stugan. Vi reiste til Gävle; spankulerte i sommergatene og koste oss i gamlebyen. 







7.Vel hjemme igjen skulle vi egentlig bare snu i døra før vi reiste til Berlin. Men vi måtte ta en vanskelig avgjørelse på grunn av den voldsomme heten som bredte seg over kontinentet. Lille D og jeg bestemte oss for å bli hjemme, mens M og E reiste på storbyferie. De neste dagene handlet om å være i det lille i stedet for å lengte ut mot det store. Og det greide lille D og jeg fint. Nært, rolig, harmonisk. Her og nå. Juli ble annerledes enn forventet, men fin likevel, på sin egen stillferdige måte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)