søndag 17. mars 2013

Finstue -igjen



Tidligere har jeg vist fram lesehjørnet i finstua, her. Jeg har vært veldig glad i det, men i det siste har det vært lite i bruk. Jeg fikk det derfor for meg at det var tid for å gjøre noen små endringer...












Godstolen måtte vike plassen for et arvet bord med litt random pynt på; en gine, en skrivemaskin, et par vaser og en telysholder. Nokså tilfeldig, men alt trenger vel ikke være så gjennomtenkt..?









Det er noe med skrivemaskiner. Denne er ikke av de eldste og vakreste, men jeg liker den godt likevel. Det er fint å ha fått den litt mer fram; den kommer mer til sin rett i finstua enn der den var plassert tidligere. 








Siden det hele ble litt tilfeldig, tillot jeg meg å "tilfeldig" slenge fra meg de gamle skolebøkene på den pensjonerte vinkassa. Jeg synes de gjorde seg godt der, i et litt rustikt miljø, sammen med den uunnværlige røkelsen. 

Det er deilig å kunne gjøre slike småendringer innimellom, og det er interessant å plutselig se hjemmet sitt på nye måter og med nye karaktertrekk. 










Men hvor ble det av godstolen..?!! Det kommer jeg tilbake til senere... ;)

1 kommentar:

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)