tirsdag 5. mars 2013

Miljøskadet..?


Jeg er lærer, jeg. Akkurat som faren min før meg. Da jeg var liten var det populært å leke skole. Jeg var alltid lærer. Helt frivillig. 










ettertid har jeg lurt på om jeg tidlig ble miljøskadet. Det var liksom bare skole for meg. Jeg tenkte en liten stund på å bli rockestjerne, men ble det ikke... 

Nei, i stedet har jeg dratt det så langt at jeg trekker med meg skoleeffekter hjem. Jeg synes rett og slett at mye av det gamle skoleinteriøret er rikig lekkert. Tørt, men lekkert. 









Vi var så heldige å få flere skoleplansjer fra en lokal skole. I forlengelsen av det lider vi faktisk av et aldri så lite luksusproblem; vi har så mange at vi ikke helt vet hvor vi skal plassere dem...








Fra en annen skole har vi fått tak i flotte kart. De er minst like dekorative. 








På brukten hadde de plutselig en hel haug med gamle skolestoler til utsalg. Tenk så mange utålmodige ender som har slitt på dette setet... ;)









Jeg er ikke så gammel at jeg måtte skrive med godt, gammeldags blekk  da jeg selv gikk på skolen (tenk, det fantes datamaskiner allerede da...). Jeg synes likevel at blekkhus er både nostalgiske og fine. 








Jeg vet ikke om denne globusen noensinne har tilhørt en skole, men den gir meg assosiasjoner til det skolske. 









Den mest unike skoleskatten vi har er kanskje likevel dette skapet, som jeg innbiller meg har stått i en sløydsal. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir nesten glad av å se på det. Jeg antar jeg må ha vært rimelg glad i sløyd da jeg selv var skoleelev...


Det er kanskje ikke så farlig om man er litt miljøskadet, så lenge miljøskaden bidrar til godfølelse..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)