lørdag 11. mai 2013

[DIY] Trekke om stol


 Jeg antar det er ganske tydelig hvilken stol det er snakk om...













Stolen kjøpte jeg en tid tilbake på den lokale brukthandelen. Den har blitt stående i gamledrakten sin en stund, men i dag var det forandring på gang...








 Trinnene ble spraymalt (fordi jeg hadde spraymaling stående... Ikke helt match made in heaven, men litt uskikkelig må det være lov å være). 

Jeg trakk om setene med en plastduk. Utrustet med stiftepistol gikk jeg til verket. Det ble litt fomling (saftige banneord kan ha blitt uttalt...), men jeg kom i mål til slutt. Tror nok jeg brant unna noen ekstra kalorier på dette prosjektet...










Jeg fikk en kant med stifter som ikke ble superdelikat. Denne dekket jeg enkelt og greit til med litt washi-tape. Den varer nok ikke evig, men det åpner jo bare for at stolen kan få tapehamskifte med jevne mellomrom... ;)










Og sånn gikk det til at vi fikk en ekstra stol rundt kjøkkenøya. Liketil en med blide polkadotter.

Ha en glad lørdag. :)

3 kommentarer:

  1. Kjeeeempestilig! Har akkuratt oppdaget bloggen din, og lagt meg til som følger for her var det mye fint! :0)

    SvarSlett
  2. Du har gjort akkurat det jeg skal gjøre snart! Hvordan gjorde du det i ryggen? Det ser ut som om stoffet ditt ikke har noen skjøter noen steder! Jeg funderer på hvordan jeg skal gjøre det for å få det pent...

    SvarSlett
  3. Hmm.. Jeg husker jeg fomla litt med det, så helt perfekt er det ikke... Hvis du ser nøye etter på det nederste bildet, er det en liten skjøt over den høyre delen av ryggstøtten. Resten av skjøten har jeg lagt under ryggstøtten. Jeg skrudde med andre ord løs ryggen, og brettet stoffet rundt den. Jeg lot brettene møte hverandre i sporet den høyre delen av ryggstøtten går i (sporet er jo lagt inn i selve ryggstøtten). De øvrige endene av stoffet lot jeg møte hverandre rundt kanten. Jeg brettet endene innover og stiftet fast. Det bør nok ikke ses på under lupe, men på passelig avstand fungerer det helt greit..! ;) Det er litt vanskelig å forklare hva jeg gjorde (siden det var en del fomling underveis), men jeg håper du kommer vel i mål med prosjektet ditt -med eller uten min framgangsmåte i bakhodet.

    Lykke til! :)


    Monja

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)