søndag 3. august 2014

Hjemme borte



De som leser bloggen min, har sikkert fått med seg at vi har vært en tur på Sørlandet og besøkt søsteren min. Jeg falt totalt for innredningen, og fikk lov både til å ta bilder og vise dem fram her. 









Fantastisk bibliotek, der man får lyst til å bare være. Lete seg fram i bokhylla, trekke fram bøker som virker interessante, bla, lukte. 









Mange av møblene er kjøpt brukt, og de er med på å gi rommene et lunt uttrykk. Overalt er det små stilleben som man bare må stoppe opp ved og ta inn over seg. Det er som en innendørs oppdagelsesferd. 








Søsteren min har reist en del, og har samlet skatter fra de ulike reisemålene. Det skaper en helt egen atmosfære og ikke minst en stil med personlig signatur.








Kontraster går igjen hele veien. Populærkultur og det klassiske. Det religiøse og det hverdagslige. Gammelt og nytt. 








Fargeskalaen er behagelig, med pastellfarger, tre og kobber. 










Det er en opplevelse å gå rundt i huset og se hva som henger på veggene. 








Rommene er både stramme og rause på en gang. Den fine kombinasjonen av gammelt og nytt gjør at det hele føles fresht og balansert. 








Det er rett og slett behagelig å være i huset. Man føler seg umiddelbart hjemme idet man har forsert dørterskelen. 










 Nå har vi for lengst reist fra huset, men jeg tar med meg et overskudd av inspirasjon hjem. Samtidig gleder det meg å tenke på hvor godt det er å føle seg hjemme borte.


1 kommentar:

  1. Flott og spennende! Bildet av hjemmkontoret kunne delta i NIBs ny utfordring :)
    Ha en fin dag! Klem, PiPa

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)