tirsdag 1. januar 2013

Instagram i desember


1. Himmelen har vært helt spesiell mot slutten av desember. Selv på de dagene som etter kalenderen skulle være årets mørkeste, skinte det et nærmest magisk lys på himmelhvelvingen. For meg kom dette til å bli et viktig tilskudd til julestemningen. 


2. Popcornguirlander ble til på lillejulaften. Med nål, tråd og mikrobølgeovn fikk vi ekte gammeldags julepynt. Den gjorde seg på juletreet også. Og ingen prøvde å spise opp pynten... 


3. Marsipangrisen gikk i år -som i fjor- til datter i huset. 

4. Romjula tilbringes i hjembygda, hos opphavet. Her har det vært stor stas å bla i gamle fotoalbum og avfotografere bilder herfra. Jeg fikk skikkelig lyst til å dra på retroskitur.

5.Vinyljulegaver. O store glede.

6. Fjellene i Vesterålen blir ekstra vakre når de tar snødrakten på. De lar seg farge av himmelen, og alt er blått i blått. 

7. Første søndag i advent begynte vi så smått å pynte huset til jul. Først på plass: svibler. Og det ble mange flere etter hvert... 

8. Vi tok oss en impulstur til Oslo for å shoppe julegaver. Freialandemerket måtte selvfølgelig fotograferes. Man er da ikke turist for ingenting..!  

9. Jeg elsker å ta tog, og lar meg fascinere av landskapet som flyr forbi. Eller er det jeg som flyr forbi landskapet..?  

10. Jeg bretta stjerne etter stjerne. Først forsiktig og famlende, etter hvert mer selvsikkert. Artig!  

11. Kitschy julepynt er artig for både barn og voksne. 

12. Enda et retrobilde. Undertegnede, betraktelig yngre, driver med retroraking.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)