mandag 28. januar 2013

Primula, interiør og mangel på grønne fingre




Jeg merker at jeg krampaktig leter etter våren. Jeg er så fryktleig klar for den nå! Så passende, da, at det har begynt å dukke  opp primulaer i butikkene. Med sitt spekter av glade farger er de uten tvil med på å spre den gode stemningen. Og det er lett å få dem til å passe sammen med resten av interiøret, siden man kan få dem i nesten hvilken farge man vil...






I følge Opplysningskontoret for blomster og planter, skal primulaen vannes jevnlig, og stå et sted der den får mye lys. Jeg er ikke kjent for å ha grønne fingre. Ikke lysegrønne en gang. Men dette tror jeg jeg kan klare å følge opp. Kanskje. Joda. Det skal nok gå.







Selv om snøen fortsatt laver ned ute, er det altså full vår her inne. Måtte bare den ordentlige våren komme snart, slik at primulaene kan få oppleve the real thing. Det fortjener de. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)