søndag 7. april 2013

Nib-utfordring: vårforberedelser

Det er trist å si det, men jeg har lite eller ingen vårstemning. Fra og med påske har det blitt måka mer snø her enn hele resten av vinteren til sammen. Og det er ingen billig overdrivelse, men den bitre sannheten.

Sånt blir det få vårforberedelser av. Men én ting har jeg fått gjort: jeg har hentet de overvintrede pelargoniene opp fra kjelleren. 












Med det kom også disse porelsensfatene fram, plukket omptenksomt med fra brukthandler. De har holdt pelargonoene med selskap i den mørke kjelleren, men gjør seg så mye bedre framme i lyset. 









Terrakottaen må også til pers. Krukkene fylles opp med ny jord, så får vi håpe perlargoniene vil trives der. 














Jeg synes forresten de sarte pastellene passer så godt sammen med den mer rustikke terrakottaen. Det er noe med kontraster...












Nå er det bare å håpe på at pelargoniene vil vokse seg store og sterke gjennom våren og sommeren. For det skal bli både vår og sommer. Det insisterer jeg på.

Vil du se flere vårlige innlegg, kan du gå til Nib og deres utfordring vårforberedelser.

1 kommentar:

  1. Så herlig du skriver :-)
    og vakre ilder du tar!
    Elsker de søte fatene du har valgt ut, og er enig i at de passer fint til terrakottaen!
    Håper du får vårstemning etterhvert da!
    Ønsker deg en NydeligFlott søndag
    og lykke til i nib´s utfordring!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)