lørdag 24. oktober 2020

Let´s do 52/43: Rule of thirds

 


Jeg har ofte grunnprinsippene for rule of thirds i bakhodet når jeg fotograferer og redigerer. Da tar jeg i  hovedsak utgangspunkt i de horisontale linjene. Jeg har ikke vært like obs på hvordan de vertikale linjene kan brukes, så nettopp det ville jeg utforske nærmere i denne utfordringen. 


Kroppen går langs den vertikale linja til høyre, mens armen går langs den venstre. Øyet ligger i den øverste horisontale linja, mens skillet mellom hud og tekstil ligger i den nederste. Når jeg på denne måten har klart å bruke alle linjene, oppstår en bonuseffekt: speilbildet blir rammet inn mellom alle treffpunktene, og får ekstra fokus. 


#letsdo52 

#ruleofthirds

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)