torsdag 1. oktober 2020

September på Instagram: nærmiljøkreativitet

1. Verden ble utryggere igjen, og vi holdt oss hjemme, i det nære. 




2. Jeg feiret 42-årsdag. M ga meg ei vakker potteplante å pynte for gjestene med, jeg fikk blomster på døra, kaffe traktet med kjærlighet og akkurat det jeg hadde ønsket meg innpakket i papir. 







3. Gjestene kom og dro, men de fine gavene ble igjen. Vi dro ut på tur med bursdagsrester til nistemat. Og når vi kom hjem igjen hadde gavene blitt enda litt finere. 




4. Flere sensommerdager fant veien inn i september. Jeg fikk en forsinka bursdagsgave som kommer til å sette gullkant på dagene framover. LilleD utfoldet det kreative i seg, og jeg grublet på noe kreativt inni meg. 




5. Vi tente impulsivt opp i bålpanna og tok kveldsmaten ute. Bursdagspenger inn på konto resulterte i nytt til hjemmet. De norske eplene kom, og var akkurat passe i størrelse til at ei lubben barnehånd kunne gripe tak rundt dem. 




6. Jeg flyttet rundt og gjorde små fornyelser rundt meg -bare fordi høsten inspirerte. LilleD skapte fargerike kunstverk i vannmaling, og frosten skapte sesongens første små rimkunstverk på vegetasjonen. Men enda lå det varme i lufta, og sola kunne fortsatt varme bare legger en helt vanlig høstettermiddag. 







7. Gylne stråler hvilte på åskammen, og vi blåste mange såpebobler mens vi ventet på at middagen skulle bli ferdig. 




8. Det kom et nytt skudd på den ene monsteraen, og orkideene i hagen hadde noen små knopper igjen som akkurat rakk å springe ut. Soverommet var solvarmt om ettermiddagen, og varme farger fikk plass i interiøret. 





9. Vi begynte så smått å hente inn planter som har levd et herlig liv på verandaen i sommer. Det er tydelig at de har hatt godt av det. Vi koste oss i den friske høstlufta, og kjente på at hver sesong har sin sjarm. 






10. Søndagene rommet små utflukter og fotoutfordringer. Frisk gjennomlufting, deretter kreativt arbeid -en perfekt kombinasjon. 





11. Med så mye sirkling rundt det lokale og egne, måtte vi skape innholdet i dagene våre selv. Vi lekte oss på ulike måter, og ga dagene fin substans. 





12. Væromslaget kom plutselig, med høsttåke og lavere temperaturer. Da var det godt å nyte pastellutsikten fra ei varm seng, holde seg inne med god samvittighet, bake noe søtt til ettermiddagskos og varme hendene rundt favorittkoppen, fylt med varm, nymalt kaffe. 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)