mandag 15. oktober 2012

Finne plassen sin

Det er en fordel å finne plassen sin. Det føles mer riktig når noe har funnet plassen sin. Ofte er det slik at jeg flytter ting fram og tilbake uten at jeg helt føler det blir rett. Det murrer litt i meg, og jeg kjenner meg rastløs. Så, plutselig, kan det store skje; rastløsheten forsvinner, og det hele føles plutselig rett. 

Da har jeg funnet den rette plassen. Av og til kan det dreie seg om millimeter. Litt corny, men helt sant...

I Amsterdam i sommer fant vi flere objekter som måtte få en plass når de ble med oss hjem. Disse Voguetrykkene har kommet opp på veggen i finstua. 







Vegguret henger på kjøkkenet. Der skaper den tikk-takk-stemning. Det er trivelig, men det er også en påminnelse om at vi må huske på å bruke tiden vi har. Det kan vi fortsatt bli bedre på. I mellomtida henger klokka der, mens viserne stilsikkert fullfører runde på runde...





Her i huset er vi glade i kaffe. Denne oppbevaringsboksen ble derfor ganske umiddelbart og helt naturlig tatt i bruk. Den står i den travle sona på kjøkkenet og gjør en god jobb. Flere ganger om dagen.





Det gule bilskiltet fant vi på et bruktmarked i Amsterdam. Det har ingen direkte praktisk funksjon, men har likevel funnet sin naturlige plass i finstua. Derfra sprer den godt humør og kaster litt galskap over de mer sjenerte beboerne i rommet.




Amsterdamminnene ble fort en naturlig del av dagliglivet. Av og til skulle jeg ønske det var like lett å finne sin egen plass midt i all hverdagen... Men mennesker er ikke interiør -uheldigvis og takk og pris..! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)