søndag 28. oktober 2012

Yttergang: ytterst ryddig

I forbindelse med gårsdagens utfordring -forandre koffert til hylle i yttergangen- tok jeg meg en lenge etterlengtet opprydding der. I gangen er det som regel kaosområde; her tramper vi inn etter travle dager, slenger av oss og slenger fra oss. Jeg tenkte derfor det kunne være greit å ta noen bilder derfra. Når det først var ryddig der, mener jeg... Av erfaring vet jeg at det dessverre ikke kommer til å vare så lenge...





Dette er rett til venstre for inngangsdøra -den sees for øvrig i speilet.







Litt krimskrams må til her også. Her er det en salig blanding av gammelt og nytt -rust og porselen -samt et vindu som har gjort tjeneste i huset fra begynnelsen av.






Mer gammelt og nytt. Og i bakgrunnen: noe som kan sies å ha blitt et tema i gangen....






Litt sarte farger mot det rustikke gjør seg, synes jeg. 






Det er kjekt å ha et fast sted til nøklene. Våre har fått plass på ei gammel skål jeg fikk lov til å plukke med meg fra stabburet i hjembygda.







Under bordet har vi satt ei gammel kasse som nok har oppbevart mye forskjellig gjennom tidene. Da vi forbarma oss over den, var den full av torv...






Til venstre for bordet møter man igjen på noe som såvidt kunne skimtes på et tidligere bilde: fugler. Det er flere fugler i gangen vår... 







...Blant annet denne, som fikk bli med meg hjem fra den lokale brukthandelen i går. Litt kitschy, men hvem har sagt at det er galt..?







De som bodde i huset fra begynnelsen av, var nok også glade i fugler. I uthuset fant vi flere fuglekasser lagret. De har nå kommet inn i varmen, og fungerer som dekorasjonselementer i huset. 


Det var noen detaljer fra en for en gangs skyld ryddig gang. Så gjenstår det bare å se hvor lenge det varer...

Ingen kommentarer: