søndag 23. juni 2013

Ei gammel trekasse, Trondheim by og kjærligheten til et hus



Denne trekassa fant jeg på loftet da vi overtok huset. Den snakka direkte til meg -rett og slett fordi jeg har studert i Trondheim i nærmere ti år, og er vilt begeistra for byen. 











Når den først var oppdaget, var ikke alternativene så mange. Det var bare bare å tømme kassa for de solide flisene som var oppbevart i den, og balansere seg ned loftsstigen med ett stykk gammel trekasse i den ene hånda, og et litt fårete smil om munnen. 










Rengjøring måtte selvfølgelig til, men den originale sjarmen ble ikke borte. 










Mens vi har bodd her, har kassa stått i de fleste rommene i huset, og den har hatt varierte oppgaver. I begynnelsen likte jeg den mest på grunn av trykket og minnene det skapte i meg, nå er den vel så viktig på grunn av plassen den har hatt i huset vårt. 









Jeg blir litt nostalgisk igjen. Det er ikke bare lett å innstille seg på å skulle flytte. Men, hey..! Kassa kan jo også bli med på flyttelasset!

...


Kanskje det hele kommer til å gå greit -tross alt..?

1 kommentar:

  1. Trondheim er jo bare en finfin by. Spesielt når det er sol og sommer ;) Jeg har bodd i eller rett utenfor byen nesten hele livet, er vel ikke så veldig objektiv :D Veldig sjarmerende den kassen.

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)