søndag 9. juni 2013

TV-stua har tatt sommerkjolen på



Etter å ha kommet hjem fra shopping med opptil mange nye puter fra Kremmerhuset, var jeg full av virketrang. Jeg måtte bare finne på noen sprell...

Resultatet ble ei TV-stue tilpasset sommerens glade farger. 









Noe av det som er spennende med å overta et gammelt hus, er å gå på skattejakt på loft og i kjeller. I går hentet jeg inn et slitt småbord fra boden. Det har ingen affeksjonsverdi for meg, så jeg kommer til å ta meg den frihet å male det i en sprek sommerfarge. 











Teakbordet som stod i dette hjørnet skal få forbli som det er, og får komme fram i lyset igjen når en ny sesong står for døra. 









En pinnestol har fått ta over for den litt tyngre stolen som stod her tidligere. 









 Og selv om det har blitt varmere i været, må det være lov å ha den veldig vinteraktige puta framme. Den er jo så deilig og myk...










På skjenken er stilen myknet opp. Her har noen pastellklatter tatt over for et dødningehode og generelt mørke farger. 









Vi var innom en brukthandel i går, og med derfra ble blant annet den rosa vasen og osteklokka med marmorbunn. Veldig fornøyd med å ha kommet over disse. :)









Jeg synes detaljer er viktige i interiøret, og de kan gjerne være en smule humoristiske. 














Jeg liker å ha friske blomster i hus. Siden jeg imidlertid ikke har spesielt lag med blomster, er jeg veldig glad for at vi nå er inne i en årstid der selvplukk holder lenge. Små fargeklatter av kronblad her og der gjør mye for å skape den ekte hjemmekoselige følelsen. 









De nye putene forårsaket også en aldri så liten DIY (jada, det ene har en tendens til å dra med seg det andre...).











På gårsdagens runde på bruktbutikken sikra jeg meg tidenes styggeste lampeskjerm. Den var en studie i absolutt-sett-sine-beste-dager (jeg orka ikke å ta et før-bilde av den en gang...), men den fikk bli med hjem likevel. 








Jeg strippa skjermen for stoff og gikk løs på skjelettet som var igjen med spraymaling. Livsforlengende behandling, kaller jeg det. 










Flere blomster og flere vaser. 










Noen vaser uten blomster. En påminnelse om at både liten og stor er hjertelig velkommen til å plukke en bukett og ta med hjem...











Slik så det ut rett før sommerkjolen ble tatt på.


 Ha en finfin søndag. Måtte du bli overveldet av deilig sommerstemning. 












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)