tirsdag 25. juni 2013

Favorittkosekroken...



...på biblioteket. Og i huset generelt. 

Dagsenga er en herlig oase i hverdagsstresset. Sammen med et lammeskinn og en haug med puter blir dette en uslåelig kosekrok.









Herfra kan jeg følge med på hva som måtte skje ellers i huset. Det er viktig å være oppdatert...













Jeg har også fin utsikt mot uteområdet. Er hodet tungt og døsig (som når jeg har fordypet meg lenge i rettebunker), er det også
en stor fordel å kunne slippe inn frisk luft. 









Vender jeg hodet andre veien, har jeg full utsikt til bokhyllene. Jeg liker bøker, og synes de gir et lunt uttrykk til et rom. Støvsamlere, javel, men jeg trives meg å ha dem rundt meg. 








Biblioteket er et sted vi ofte samles når vi har festlige lag. Ikke sjelden har vi endt opp med å spille spill og høre på vinylplater. 

Skapet jeg har rett foran meg i kosekroken minner meg om disse kveldene (og nettene), fordi det rommer de spillene vi pleier å gi oss i kast med. 



















Når jeg sitter i kosekroken, liker jeg til og med å se på lysfatet..! Det er slettes ikke alltid at lysene er tent. Men jeg ikke noe problem med å huske de gangene de har vært det. 

Samvær. Kos. Nye og gamle venner. God mat. God drikke. 









Jeg kommer til å savne denne lille oasen. Samtidig er det mulig å få de samme ingrediensene på plass i neste husrom. Det aller viktigste er kanskje likevel at man faktisk har evnen til å kose seg..?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)