lørdag 22. juni 2013

Bekreftelse: biblioteket har bøker m.m.


Tidligere har jeg vist fram hvordan den ene enden av biblioteket vårt ser ut. Den andre enden har siden jul vært preget av kaos (grunnet et enormt puslespillprosjekt). Nå er imidlertid prosjektet historie, og det går derfor an å ta en titt på denne siden også.










Ethvert bibliotek bør ha en lenestol man kan krype opp i med den utkårede (boka). Vår er fra brukthandelen, og er akkurat passe komfortabel. 









Jeg kommer til å savne vinduene i huset vårt. De slipper inn mengder av lys, og forsyner oss med god utsikt. 










Noe annet som er helt grunnleggende på et bibliotek, er selvsagt bokhyller. Fortrinnsvis med bøker i. Vi har en hel langvegg dekket, og har nok å lese på en god stund framover. 










Jeg har vært såpass råflott på det at jeg har markert noen av hyllene med dymo. Det gir liksom litt mer biblioteksfølelse...










Noen bøker blir man mer glad i enn andre. Denne fant jeg på et loppemarked for mange år siden, og den har fulgt meg gjennom mange flyttelass. Den blir garantert med videre denne gangen også. 














Det er ei skikkelig kvalitetsbok, og den har mange flotte detaljer. 














Når til og med innholdet er fengslende, må man bare kalle boka en skatt. Den har mer enn én gang fanget meg, og fått meg til å synke inn i et univers der tempoet er litt saktere og grunntonen nostalgisk. Men jøjemeg, så vakkert det er. 









De dagene vi virkelig vil skape stemning på biblioteket, kan det være greit å sette på ei god vinylplate. Dess mer den skraper, jo bedre stemning. 


...





Det blir rart å reise fra dette rommet også. Men innholdet i det kan vi jo ta med oss. Kanskje vi står han av likevel..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)